Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Ανατροπή του νόμου απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας / Νομοθετικές κυρώσεις για όσους δεν πληρώνουν διόδια; / Κοινωνικές αλλαγές στην Ε.Ε.

Είδηση 1η: Σε ανατροπή των δεδομένων για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας από αλλοδαπούς μπορεί να οδηγήσει χθεσινή απόφαση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Με τις τελικές αποφάσεις να παραπέμπονται στην ολομέλεια, το τμήμα απεφάνθη ότι η πολιτογράφηση δεν πρέπει να γίνεται με αμιγώς τυπικές προϋποθέσεις, όπως ο χρόνος νόμιμης διαμονής του αιτούντος ή η φοίτηση σε ελληνικό σχολείο, όπως προβλέπει ο ν. 3838/2010, τον οποίο και έκρινε αντισυνταγματικό. Αντιθέτως απαιτείται «εκ μέρους του αλλοδαπού εθελούσια αποδοχή των αξιών που συνάπτονται προς τον Ελληνισμό και την εντεύθεν απόκτηση ελληνικής συνειδήσεως». Με την ίδια απόφαση το Δ΄ Τμήμα έκρινε αντισυνταγματική τη συμμετοχή αλλοδαπών στις πρόσφατες τοπικές εκλογές. Πάντως, νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι η σχετική κρίση δεν επηρεάζει το κύρος των εκλογών του περασμένου Νοεμβρίου, καθώς δεν υπεβλήθη εντός δεκαπενθημέρου από τη διεξαγωγή τους οιαδήποτε σχετική ένσταση.

"Οι απόψεις της κυβέρνησης είναι αποτυπωμένες στο νόμο και σε αυτές η κυβέρνηση εμμένει μέχρι τέλους. Απόφαση του ΣτΕ είναι η απόφαση της ολομέλειάς του, ενώ η άποψη του Δ’ Τμήματος του ΣτΕ είναι μια ιδεολογική άποψη συγκεκριμένης κατεύθυνσης", σχολίασαν σχετικά στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών.

Σχόλιo: Ανεξάρτητα με το αν συμφωνούμε ή όχι με την εισήγηση του ΣτΕ, δεν μπορούμε να πούμε ότι η αντίδραση της κυβέρνησης είναι απαράδεκτη: Από την μία πιέζει το ΣτΕ να βγάλει μια απόφαση με καθαρά πολιτικά κριτήρια (και αναφερόμαστε στις πιέσεις που ασκεί ώστε να βγει μια απόφαση υπέρ της "συνταγματικότητας" του Μνημονίου, η οποία αρχικά φαινόταν απίθανη) ζητώντας από τους άλλους ν' αφήσουν τη δικαιοσύνη να ασκεί τα καθήκοντά της "ανεπηρέαστη", και από την άλλη όταν οι εισηγήσεις δεν πάνε "με τα νερά" της, βγάζει ανακοινώσεις κατηγορώντας της για πολιτικοποιημένες αποφάσεις. Πέραν από το κακό προηγούμενο που δημιουργείται για πολίτες και κόμματα (αφού πλέον νομιμοποιούνται να κατηγορούν ακόμα και το ΣτΕ για "πολιτικές ή κατευθυνόμενες αποφάσεις"), φαίνεται καθαρά ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει και να εφαρμόσει τις αποφάσεις που έχει λάβει χωρίς να υπολογίζει Σύνταγμα, νομοθεσία ή τη λαϊκη βούληση (την οποία χρησιμοποιεί όποτε τη συμφέρει όπως με τα "κλειστά" επαγγέλματα για το άνοιγμα των οποίων ζήτησε τη γνώμη του λαού μέσω δημοσκόπησης, τα αποτελέσματα της οποίας ποτέ δεν μάθαμε). Σίγουρα δεν είναι αυτός ο δρόμος που θα θέλει κανείς μας να πάρουμε σαν χώρα...

Είδηση 2η: Νομοθετική πρωτοβουλία για την επιβολή κυρώσεων σε όσους δεν πληρώνουν διόδια ή δεν καταβάλλουν το αντίτιμο για τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να αντιμετωπίσει το διογκωμένο κίνημα του «Δεν Πληρώνω». Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Ρέππα, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να πάρει πρωτοβουλίες για να αντιμετωπίσει το κατ' ευφημισμόν, όπως είπε χαρακτηριστικά, κίνημα των «τζαμπατζήδων», ενώ προανήγγειλε μείωση διοδίων στους οδικούς άξονες που είναι υπό κατασκευή.

Ο υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε δίκαιες τις αντιδράσεις πολιτών να μην πληρώνουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί, τόνισε όμως ότι υπάρχουν και περιπτώσεις έτοιμων αυτοκινητόδρομων, όπως η Εγνατία, η οποία, ενώ έχει κατασκευαστεί και εδώ και χρόνια λειτουργούσε χωρίς διόδια, σήμερα οι πολίτες αντιδρούν στην εγκατάσταση των σταθμών.

«Οι πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν» ανέφερε ο κ. Ρέππας και προσέθεσε ότι για τους υπό κατασκευή δρόμους δεν πρέπει να επιβαρύνεται ο χρήστης, γι' αυτό και θα υπάρξει πρωτοβουλία στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τις κατασκευαστικές εταιρείες, ώστε να μειωθούν τα διόδια. «Χρειάζεται συνέπεια και υπεύθυνο τρόπο για να γίνει αυτό, γιατί έτσι μπαίνουμε στην ουσία των συμβάσεων, που λόγο έχει και ο αντισυμβαλλόμενος».

Σχόλιο: Η μη πληρωμή εισιτηρίου είναι για μας κάτι εντελώς διαφορεικό από την μη πληρωμή των διοδίων. Στην πρώτη περίπτωση είναι συνειδητή επιλογή μας να χρησιμοποιήσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - και γι' αυτό είναι λογικό να πληρώσουμε για την χρήση τους. Στην δεύτερη περίπτωση όμως έχουμε (στις περισσότερες των περιπτώσεων) την "προπληρωμή" δρόμων που ΘΑ γίνουν με ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ του κράτους, της Ε.Ε., τραπεζικών δανείων (με εγγύηση του Δημοσίου) και ιδιώτες (σε ποσοστό ιδίων κεφαλαίων γύρω στο 10% στην καλύτερη των περιπτώσεων). Οι δρόμοι αυτοί πληρώνονται βάζοντας διόδια σε δρόμους που ΗΔΗ υπάρχουν - τα οποία φυσικά δε φεύγουν ποτέ. Αν αυτό ακούγεται σωστό και δίκαιο σε ορισμένους - σε μας δεν ακούγεται. Παράλληλα δε δεν είναι συνταγματικό, όπως επίσης δεν είναι συνταγματικό το κράτος να χρησιμοποιεί τους μηχανισμούς του για να εισπράττει "οφειλές προς ιδιώτες" (υπάρχει μάλιστα και σχετικό δεδικασμένο σε παρόμοια υπόθεση σχετική με "πρόστιμα" για παράνομο παρκάρισμα που είχαν επιβληθεί από ιδιωτικές εταιρείες). Αν είναι έτσι θα παρακαλούσαμε τον κύριο Ρέππα, να κοιτάξει και το θέμα του παλιού μου του συμμαθητή του Βαγγέλη: Του είχα δανείσει 50 ευρώ και δεν μου τα έχει γυρίσει ακόμα, μήπως μπορεί ν' αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να εισπράξω; Και για να πούμε κάτι στα σοβαρά: Η μη πληρωμή ΚΡΑΤΙΚΩΝ διοδίων (γιατί στα ιδιωτικά δεν υπάρχει αδίκημα) έχει πλημμεληματικό χαρακτήρα. Άρα η χρήση καμερών και φωτογραφιών ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν αποδεικτικό στοιχείο διέλευσης στα ελληνικά δικαστήρια. Για να εξηγούμαστε, να μην παρεξηγούμαστε - Περισσότερα για το θέμα των διοδίων και για το τι ετοιμάζεται, διαβάστε εδώ).

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Μετά την εγκατάλειψη του σχέδιου για "ευρωομόλογο", η Ε.Ε. δείχνει να καταλήγει σ' ένα σύστημα στήριξης "εκ των έσω" το οποίο όμως θα έχει ακόμα σκληρότερο αντίτιμο για όσους συμμετέχουν (καταρχήν - γιατί για τη συνέχεια σίγουρα οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σε όλους). Η Ελλάδα είναι από τα πρώτα υποψήφια "θύματα". Το τι θα υποστούμε προβλέψιμο: Νέες μειώσεις συντάξεων και μισθών, σκληρή λιτότητα διαρκείας και αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης. Το θέμα βέβαια είναι πολύπλοκο, και θα πάρει λίγο χρόνο για να "τελειοποιηθεί" το σχέδιο, αλλά "Κυριακή - κοντή γιορτή" που λέει κι ο λαός: Γρήγορα θα μάθουμε...(Μέχρι τότε μπορείτε να διαβάσετε σχετικό άρθρο εδώ) από το "Παρόν της Κυριακής").

Πηγές ειδήσεων: "Καθημερινή", "Πρώτο Θέμα"

Δεν υπάρχουν σχόλια: