Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Παρασκήνια από την επίσκεψη Παπανδρέου στην Τουρκία / Ισλαμικός ιμπεριαλισμός και Ελλάδα / Καινούργια διόδια σε όλο το οδικό δίκτυο

Η πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Τουρκία (και σε μια περιοχή όπως το Ερζερούμ, που είναι ιδιαίτερα φορτισμένα για το χριστιανικό στοιχείο της γείτονος χώρας και του ιστορικού μας παρελθόντος) χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τα περισσότερα Μ.Μ.Ε.: Δεδομένων των χαμηλών προσδοκιών που υπήρχαν και των "κινδύνων" για ανακοίνωση της συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο, πράγματι τα όσα ακούστηκαν από το στόμα του Γιώργου Παπανδρέου στην ομιλία του ήταν μάλλον θετικά. Αν όμως εξετάσει κανείς την κατάσταση αυτόνομα, θα δει ότι ο Πρωθυπουργός μας είπε ορισμένα από τ' αυτονόητα - δηλ. "οι υπερπτήσεις πρέπει να σταματήσουν γιατί δεν αλλάζουν την κατάσταση στο Αιγαίο", "το Κυπριακό πρέπει να λυθεί γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να ενταχθεί η Τουρκία στην Ε.Ε.", "Αν δε λυθεί το θέμα της υφαλοκρηπίδας θα προσφύγουμε στην Χάγη" κ.ο.κ.
Δυστυχώς όμως ήταν πολλά τα όσα ΔΕΝ είπε. Πιο συγκεκριμένα, και όπως σωστά επισημαίνεται στην εφημερίδα "Παρόν", γιατί ο έλληνας πρωθυπουργός δεν είπε λέξη για το ελληνικό δικαίωμα νομιμοποίησης των ελληνικών Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (ΑΟΖ), καθώς και της οριοθέτησής της; Κάτι που μπορεί να γίνει μονομερώς, με απλή ενημέρωση των διεθνών οργανισμών;

- Γιατί δεν είπε λέξη για το αν αυτή η οριοθέτηση της ΑΟΖ θα περιλαμβάνει και το Καστελλόριζο, κάτι που είναι αναμφισβήτητο δικαίωμά μας και στο οποίο αντιδρά με σφοδρότητα και με απειλές η Τουρκία;

- Γιατί δεν έθεσε ως προϋπόθεση για την ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας τον τερματισμό των εναέριων τουρκικών προκλήσεων, με τις παραβιάσεις και παραβάσεις στο Αιγαίο, προκλήσεων που θέλουν να δημιουργήσουν τετελεσμένα, ούτε καν την άρση casus belli για την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια; Αλλά απλώς περιορίστηκε στην καταγγελία των υπερπτήσεων;

- Γιατί ανέχτηκε τον Ερντογάν να θέτει θέμα μουφτήδων; Μήπως, λέμε μήπως, αυτό είναι στα πλαίσια της συμφωνίας που έγινε την παραμονή των αυτοδιοικητικών εκλογών με τους ψευτομουφτήδες της Κομοτηνής και της Ξάνθης με τη διαμεσολάβηση του Σωκράτη Ξυνίδη;

Μέσα σε όλα δυστυχώς πρέπει να μπούμε σε σκέψεις για το τι θα περιλαμβάνει το αναμενόμενο «κείμενο αρχών», για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το Αιγαίο κ.λπ., που πρόκειται να ανακοινωθεί προς τον Μάρτη. Πληροφορίες (δημοσιευμένες στην εφημερίδα "Παρόν") αναφέρουν ότι το πλαίσιο του κειμένου δόθηκε προς μελέτη στον πρώην υφυπουργό Χρ. Ροζάκη (που θεωρείται από τους βασικότερους υποστηρικτές της ελληνοτουρκικής προσέγγισης την περίοδο Σημίτη) που το βρήκε απαράδεκτο, θεωρώντας το υπερβολικά ενδοτικό. Ο φόβος μεγαλώνει αφού τα όσα συζητήθηκαν στην 3ωρη κατ' ιδίαν συνάντηση των κ. Ερντογάν και Παπανδρέου (στις δύο εκ των οποίων παρίσταντο μόνο οι διερμηνείς) δεν έγιναν γνωστά αφού δεν εκδόθηκε ούτε ένα απλό ανακοινωθέν. Και ας μην ξεχνιόμαστε: Η προσφυγή στην Χάγη δεν είναι πανάκεια (δείτε σχετικά εδώ), ενώ η υφαλοκρηπίδα δεν είναι το ίδιο πράγμα με την ΑΟΖ, άρα "διασφαλίζοντας" το ένα δεν "σιγουρεύεται" αυτόματα και το άλλο...

Είδηση 2η: Άλλα πέντε διόδια θα λειτουργήσουν εντός του έτους στην Εγνατία -που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη- πέρα από το ένα που λειτουργεί στον Πολύμυλο της Κοζάνης. Σε ενάμιση χρόνο, όπως είπε ο Σ. Λαμπρόπουλος γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών θα τοποθετηθούν ηλεκτρονικά διόδια σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας.

Η χρέωση θα γίνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει το κάθε όχημα. Το ύψος των διοδίων στους εθνικούς δρόμους καθορίζεται με τιμή βάσης 0,003 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το αντίστοιχο στην Εγνατία θα είναι το ένα τρίτο. Στόχος είναι να συγκεντρώνεται το ποσό των 90 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση και την αστυνόμευση των δρόμων.

Σχόλιο: Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο διόδια μπαίνουν (όπου υπάρχουν) σε δρόμους καινούργιους αφού ολοκληρωθούν και για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα - αυτό γίνεται για ν' αποπληρωθούν αυτοί μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μόνο στην Ελλάδα μπαίνουν διόδια εκ των προτέρων, σε δρόμους παλιούς και χρηματοδοτημένους από τον κρατικό κορβανά (δηλαδή απ' όλους μας) ή ευρωπαϊκά κονδύλια και παραχωρούνται σε ιδιώτες που εισπράττουν για έργα που ΘΑ γίνουν κάποια στιγμή στο μέλλον. Το κίνημα βέβαια ενάντια στα διόδια ανθεί τους τελευταίους μήνες και δείχνει ότι ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι: Tο παράδειγμα της Στυλίδας με τον Απόστολο Γκλέτσο πρωτοστατούντα ή το σήκωμα των μπαρών στα ιδιωτικά διόδια είναι μόνο μερικές από τις περιπτώσεις που έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας. Η κυβέρνηση παρόλα δείχνει να μην κατανοεί την όλη κατάσταση και αντ' αυτού επιβάλλει συνεχείς αυξήσεις και ετοιμάζει επεκτάσεις του μέτρου. Γιατί άραγε να διπλοπληρώνουμε για κάτι που έχει χρηματοδοτηθεί ήδη από τις τσέπες μας; Αν το κράτος ΔΕΝ φτιάχνει σχολεία, ΔΕΝ κατασκευάζει δρόμους, ΔΕΝ μας παρέχει υπηρεσίες υγείας, ΜΕΙΩΝΕΙ αυθαίρετα τις συντάξεις κατά το δοκούν, ΔΕΝ υποστηρίζει την δωρεάν παιδεία γιατί μας υποχρεώνει να πληρώνουμε φόρους; Δείτε το πολύ ενδιαφέρον blog του Πανελληνίου Συντονιστικού των επιτροπών κατά των διοδίων εδώ.

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Παρά τα όσα πολλοί θέλουν να πιστεύουν ο ισλαμικός ιμπεριαλισμός φαίνεται να χτυπάει την πόρτα μας (δείτε σχετικό άρθρο εδώ από το περιοδικό "Επίκαιρα"). Ίσως κάποια πράγματα να μην είναι τόσο αθώα, όσο νομίζουμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια: