Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Δύο μέτρα & 2 σταθμά για τις "ζημιογόνες" του Δημοσίου: Το παράδειγμα της Εγνατία Α.Ε. / Προϋπολογισμός-σκάνδαλο στο πολιτικό γραφείου του Πάγκαλου;

Είδηση: Σφοδρά αντιδρούν οι μηχανικοί του Δημοσίου για τη σχεδιαζόμενη ανάληψη μιας μεγάλης σειράς έργων από την "Εγνατία Α.Ε." και τον ταυτόχρονο παραγκωνισμό των υπηρεσιών των αρμόδιων υπουργείων. Απόσπασμα της σχετικής επιστολής προς τον κύριο Ρέππα ακολουθεί:



Σχόλιο: Όσο και αν στο γενικό χαμό το θέμα φαντάζει μικρό, εντούτοις είναι ιδιαίτερα σοβαρό: Την ίδια ώρα που χαρακτηρίζονται "μη ανταγωνιστικοί και ζημιογόνοι" οργανισμοί που ο χαρακτήρας τους είναι τέτοιος που δικαιολογεί απολύτως την μη ύπαρξη εσόδων εκτός κρατικού προϋπολογισμού, έχουμε από την μία ίδρυση νέων φορέων και επιτροπών (δείτε σχετικά εδώ) και από την άλλη απευθείας αναθέσεις έργων σε μία ημικρατική εταιρεία, που έχει τεράστιο χρέος (1,1 δις ευρώ!!!), που κοστίζει ακριβά (το 5% του προϋπολογισμού του κάθε έργου) και που παρουσιάζεται ως "έμπειρη" ακόμα και σε σειρά έργων που δεν έχει καμία εμπειρία. Το ενδιαφέρον δε είναι ότι πέραν από την απευθείας ανάθεση έργων σ' αυτήν, στελέχη της εταιρίας (η οποία ΔΕΝ είναι ΔΕΚΟ και οι εργαζόμενοι της οποίας έχουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου) φορτώνονται σχεδόν υποχρεωτικά σε άλλα έργα, χωρίς καν την ύπαρξη μιας τυπικής διαδικασίας πρόσληψης - παράδειγμα αυτού είναι η νέα Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Υποδομές, Μεταφορές και Δίκτυα Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.» που θα αναλάβει υποδομές, όπως είναι ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο νότιος οδικός άξονας του νησιού (ΝΟΑΚ) και το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, θα υλοποιήσει τη σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελίου αλλά και οποιοδήποτε μεγάλο έργο της ανατεθεί (απευθείας φυσικά), ενσωματώνοντας την "τεχνογνωσία" της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, η οποία το μόνο έργο που έχει ολοκληρώσει είναι η Εγνατία Οδός. Ενώ λοιπόν οι μετατάξεις σαρώνουν το Δημόσιο, το πρωθυπουργικό γραφείο η τεχνοοικονομική μελέτη για τη σύσταση και βιωσιμότητα της εταιρείας στην οποία "βολεύτηκαν" οι εργαζόμενοι της Εγνατίας.
Δε φαντάζει "κραυγαλέα κοροϊδία" του μέσου πολίτη να προτιμάται μια ανώνυμη εταιρεία για τέτοια έργα, όταν υπάρχουν Τεχνικές Υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης που έχουν την εμπειρία για τέτοια έργα και ήδη πληρώνονται γι' αυτό μία εποχή που τα πάντα "κόβονται" με το μαχαίρι; Δεν είναι έλλειψη σεβασμού στο δημόσιο χρήμα, να χρησιμοποιοιείται μια ΑΕ που επί πλέον θα χρειαστεί να πληρωθεί 23% ΦΠΑ για τις υπηρεσίες της, πόρος που ΔΕΝ είναι επιλέξιμος από τα ΕΣΠΑ και τα λοιπά κοινοτικά κονδύλια και για την πληρωμή του οποίου θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν εθνικοί πόροι;

Και για να μην ξεχνιόμαστε... "Κοπρίτες" κατά τον κύριο Πάγκαλο οι δημόσιοι υπάλληλοι σε πρόσφατη συνέντευξή του. Σίγουρα τέτοιες δηλώσεις δεν είναι σοβαρές και γίνονται σε μια προσπάθεια να πάρει με το μέρος του τα "ταπεινά ένστικτα" όλων εκείνων που για διάφορους λόγους (ίσως και γιατί δεν ένιωσαν ποτέ την "θαλπωρή των δικαιωμάτων" του Δημοσίου) θα μπορούσαν να ταυτιστούν με τις απόψεις του. Δυστυχώς όμως και ο ίδιος (τιμητής των πάντων και γνωστός "κωλοτούμπας" όπως η πρόσφατη ιστορία έχει δείξει) δεν πάει πίσω: Μόνο για το πολιτικό του γραφείο έχουν προϋπολογιστεί 821000 ευρώ για το 2011 από τον κρατικό κορβανά για έξοδά του. Γιατί άραγε; Ως γνωστόν ο κύριος Πάγκαλος έχει μόνο θεσμικό ρόλο, χωρίς να έχει καμία αρμοδιότητα - κοινώς "πληρώνεται" απλώς για να λέει αυτά που λέει...Λίγο ακριβός δεν πέφτει για όλους μας;

Πηγή: "Δελτίο του ΤΕΕ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: