Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Στα 2 ευρώ η βενζίνη;

Είδηση: Νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα με παράλληλη κατάργηση των τελών κυκλοφορίας εισηγείται στην κυβέρνηση η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή. Η επιτροπή κρίνει ότι η επιβάρυνση πρέπει να περάσει στη χρήση των περισσότερων από 5,5 εκατ. οχήματα, δηλαδή στην κατανάλωση του καυσίμου, χαρακτηρίζοντας το σύστημα αυτό πιο δίκαιο έναντι των τελών κυκλοφορίας που το θεωρεί άδικο και αντικοινωνικό μέτρο.

Το σκεπτικό της επιτροπής είναι ότι πρέπει να καταργηθούν τα τέλη κυκλοφορίας και να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα. Ενδεχόμενο που δεν αποκλείεται να εκτινάξει την τιμή της αμόλυβδης ακόμα και στα 2 ευρώ. Και επειδή φοβούνται ότι το μέτρο μπορεί να περιορίσει τη χρήση του αυτοκινήτου συστήνουν από την άλλη και μέτρα τονωτικά της αγοράς οχημάτων, όπως την κατάργηση του πρόσφατου φόρου πολυτελείας που επιβλήθηκε σε καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και με τον τελευταίο φορολογικό νόμο να επιβαρύνει όσα έχουν αξία άνω των 15.000 ευρώ και 11.000 ευρώ αντίστοιχα.

Σχόλιο: Ποιός ευνοείται από τέτοιες ιδέες (δηλ. κατάργηση τελών κυκλοφορίας και φόρου πολυτελείας); Σίγουρα όχι η Ελλάδα, μιας και δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα, ούτε και ο μέσος πολίτης που έτσι κι αλλιώς πλέον δε θα έχει λεφτά για ν'αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο.
Τα τέλη κυκλοφορίας έχουν μια λογική και είναι κάτι που πληρώνει μόνο ο κάτοχος Ι.Χ. και αυτό μια φορά το χρόνο. Τον φόρο κατανάλωσης όμως στην βενζίνη τον πληρώνουμε όλοι έμμεσα (αφού επηρεάζει τις τιμές σε εκατοντάδες αγαθά) και μάλιστα πολλαπλά, επομένως μια ακόμα αύξησή του θα ακουμπήσει τους πάντες: Aν προσθέσει κανείς τα επιμέρους ποσά σίγουρα θα καταλήξει σε ποσό μεγαλύτερο από αυτό του τέλους κυκλοφορίας.
Αν η κυβέρνηση θέλει να τονώσει την αγορά μπορεί να το κάνει με άλλους τρόπους, (αρχίζοντας με την επιστροφή του 13ου και του 14ου μισθού) και όχι αυξάνοντας κι άλλο τον φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα.

Πηγή: "Ελευθεροτυπία" / Για να μην ξεχνιόμαστε σαν σήμερα, έγινε η άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: